مجتمع مسکونی 115 ( اورژانس ) شهر صدرا

راه اندازی توسط هیئت امناء 115 - مطالب : مجتمع 115 ، شهر صدرا ، اخبار زمین و مسکن ، عمران و ساختمان ، تسهیلات و ...

مجتمع مسکونی 115 ( اورژانس ) شهر صدرا

راه اندازی توسط هیئت امناء 115 - مطالب : مجتمع 115 ، شهر صدرا ، اخبار زمین و مسکن ، عمران و ساختمان ، تسهیلات و ...

افتتاح مجتمع خلیج فارس

فاز اول بزرگترین مجتمع تجاری ـ تفریحی جهان از نظر تعداد مغازه (مجتمع عظیم خلیج فارس) شامل هایپراستار ، 3 بلوک تجاری و 3 هزار پارکینگ روز بیستم فروردین   منبع : روزنامه جمهوری اسلامی 21/1/91 

فاز اول بزرگترین مجتمع تجاری ـ تفریحی جهان از نظر تعداد مغازه (مجتمع عظیم خلیج فارس) شامل هایپراستار ، 3 بلوک تجاری و 3 هزار پارکینگ روز بیستم فروردین نود و یک با حضور مدیریت مجتمع خلیج فارس ، مقامات عالی استان و کلان شهر شیراز ، نمایندگان برند تجاری کارفور هایپر استار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی گشایش یافت .
معاون عمرانی و امور هماهنگی استانداری فارس در مراسم گشایش فاز اول مجتمع عظیم خلیج فارس با اشاره به ضرورت ایجاد بستر‌های لازم برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پروژه‌های عظیم به پیام مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد. گفت: نگاهی به نامگذاری‌های صورت گرفته از سوی مقام معظم رهبری در چند سال اخیر نشان می‌دهد که جهاد اقتصادی، همت و کار مضاعف، اصلاح الگوی مصرف و در نهایت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مختص یکسال نبوده و مانند حلقه‌های زنجیر یکدیگر را تکمیل میکنند.
محسن اردکانی افزود: در نگاهی به مفهوم تولید می‌بینیم در این چرخه تولید،توزیع و مصرف مکمل یکدیگر بوده و عدم تعریف سیستم مناسب توزیع چرخه کاری تولید را دچار مشکل میکند. وی راه اندازی بزرگترین پروژه تجاری-تفریحی خاورمیانه در شهر شیراز را بهترین ظرفیت برای تکمیل چرخه تولید، توزیع و مصرف دانست و اظهار داشت: اگر چرخه مناسبی برای توزیع بهینه تولیدات ندشته باشیم نخواهیم توانست تولیدات داخلی را به شایستگی به دست مصرف کنندگان برسانیم.
معاون عمرانی استاندار فارس تصریح کرد: انتظار ما از مجموعه مدیریتی استان استفاده از این ظرفیت برای توزیع کالاهای داخلی بویژه بومی استان است.
وی به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان استان در تولیدات داخلی در تمام عرصه‌ها اشاره کرد و گفت: باید قطعاً و الزاماً تلاش شود تا تمام محصولات داخلی و بومی استان در این مجموعه در دسترس مردم قرار گیرد.
اردکانی در بخشی دیگر از سخنانش افزود: در بخش بسته‌بندی و فرآوری تولیدات استان نیز باید هماهنگی‌هایی با مجموعه بزرگ خلیج فارس صورت پذیرد تا محصولات تولیدی استان به بهترین شیوه به مصرف کنندگان عرضه شود.
وی تثبیت و تعدیل قیمتها و عرضه مستقیم کالا از تولید به مصرف را ازدیگر ویژگیهای هایپر استار مجتمع بزرگ خلیج فارس عنوان کرد و گفت: سیاستگذاری صورت گرفته مبنی بر قراردادن کالا در اختیار مصرف کننده پایین‌تر از قیمت درج شده بر روی محصول، باعث رقابتی شدن بازار و تولید کالاهای با کیفیت و عرضه به قیمت ارزان خواهدشد و نقش عملکرد مؤثری در تثبیت قیمت‌ها خواهد داشت.
معاون عمرانی استاندارفارس در ادامه به مزیتها و ظرفیتهای بسیار فراوان شهر شیراز از نظر مذهبی، فرهنگی، تاریخی و جاذبه‌های گردشگری اشاره کرد و گفت: راه اندازی این مجتمع بزرگ تجاری-فرهنگی تفریحی ضریب افزایش بیتوته مسافر و اقامت شبانه گردشگران در شهر شیراز را افزایش خواهد داد.
وی اشتغالزایی بیش از یکهزار نفر در فاز اول این پروژه در سال تولیدملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را بسیار خوشحال کننده و نوید بخش دانست و گفت: با به بهره‌برداری رسیدن فاز 2 و 3 این پروژه قریب 20 هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان ایجاد خواهد شد.
اردکانی تصریح کرد: از دست اندرکاران مجتمع بزرگ خلیج فارس نیز میخواهیم تا اولویت استخدام‌ها را در بومی بودن افراد قرار دهند.
وی در پایان ضمن تأکید بر ایجاد راه اندازی سرویسهای حمل ونقل عمومی مناسب برای دسترسی آسان و راحت مردم به این مجتمع بزرگ تجاری، از آمادگی استان برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی سخن گفت و اظهار داشت: تمام بسته‌های قانونی در فارس برای جذب و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی فراهم است.
شهردار شیراز هم در آیین گشایش سومین مجتمع تجاری ـ تفریحی ثبت شده جهانی در کتاب گینس گفت: داشتن چنین مجتمع خدماتی ـ تجاری بزرگی در کلان شهر شیراز از یکی ازآرزوهایی بود که امروز برآورده شده است.
علیرضا پاک فطرت با بیان این که با راه اندازی هایپر مارکت بزرگ این مجموعه محدودیتی برای خرید مشتریان و مصرف کنندگان وجود نخواهد داشت، افزود: قاطعانه می‌گویم مجتمع عظیم خلیج فارس پروژه‌ای است که در آن هیچگونه مشکلی وجود ندارد و سرمایه گذاران آن میتوانند با قوت و قدرت این پروژه را پیش ببرند.
وی تصریح کرد: شهرداری آمادگی دارد مشکلات فرا روی این پروژه را به صورت کامل برطرف نماید.
پاک فطرت خاطر نشان کرد: هر سرمایه‌گذاری بخواهد در شهر شیراز اقدام به سرمایه‌گذاری کند در صورت تأمین منافع شهر مورد حمایت کامل شهرداری و شورا قرار خواهد گرفت.
پاک فطرت افزود: به دنبال توسعه موزون شهر هستیم و در این مسیر از سرمایه گذاران علاقمند به سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف شهر حمایت کرده و برای سرمایه گذاریهای در نقاط کمتر برخوردار هیچ سختگیری انجام نخواهیم داد.
وی دربخشی دیگر از سخنانش به تأثیرات و ویژگیهای این پروژه بزرگ اشاره کرد و اظهار داشت معاونت فرهنگی شهرداری شیراز در خصوص مسایل فرهنگی مرتبط با این مجتمع و ارتقاء فرهنگ شهروندی آمادگی دارد واحدی را در اختیار گرفته و آموزش چهره به چهره را دنبال نماید.
شهردار شیراز ادامه داد: در این پروژه هیچ مشکلی در خصوص پارکینگ وجودنداشته و خروجی‌ها و دسترسی‌های بسیار خوبی برای آن تعریف و در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد: زیر ساختهای حمل و نقل قوی و کنترل مناسب پلیس راهور موجب خواهد شد تا در بحث کنترل مسایل ترافیکی این مجموعه مشکلی وجود نداشته باشد، این در حالی است که تقاطع غیر همسطح روبروی این پروژه نیز تا پلیس راه ادامه خواهد یافت. و دور برگردان هانیز به نحوی که زیبایی پروژه را به خطر نیاندازد اجرا خواهد شد.
مدیر عامل شرکت مجموعه تجاری ستاره نیز در این آیین از تلاشهای ارزشمندی که در راستای رفع موانع سرمایه‌گذاری و ایجاد بستر مناسب جهت تکمیل پروژه‌های کشور در سالهای اخیر انجام گرفته تشکر و قدردانی نمود و گفت: امروز تشکر ویژه خود را از همه بزرگوارانی که راه اندازی، توسعه و تکمیل پروژه عظیم خلیج فارس ما را یاری دادند بویژه دکتر علیشیری معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری خارجی، استاندار محبوب،و معاون عمرانی، مبشری دبیر حمایت از سرمایه‌گذاری استان، مدیران ارشد استانی، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و از دیگر مسئولانی که دلسوزانه ما را در این مسیر حمایت کردند اعلام می‌کنم.
حسین حسینی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان‌ام القرای مسلمین جهان و پیشرو در مسیر توسعه پایدار یاد کرد و افزود: امروز به حول و قوه الهی و با رهبری عالمانه و مدبرانه رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت اله خامنه‌ای و مسئولین دلسوز نظام ایران به قطبی تأثیر گذار در مدیریت جهانی تبدیل شده است و روز به روز بر توفیقات این ملت بزرگ در صحنه بین‌المللی در زمینه‌های مختلف افزوده می‌شود.
وی تصریح کرد: با نگاه روشن و وسعت دید مسئولین نظام امروز بستر مناسب سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مورد نیاز کشور ایجاد گردیده است به طوریکه در دوسال متوالی رهبر معظم انقلاب بحث جهاد اقتصادی و تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی را در اولویت اول توجه نظام قرار داده‌اند.
حسینی ادامه داد: ضرورت توجه به بحث سرمایه‌گذاری و تولید در کلان شهر‌ها و به ویژه شهرهای برخوردار به فراخور پتانسیل و ظرفیت شهر ما را برآن داشت تا با حمایت مساعدت و توجه ویژه مسئولین کشور و استان و با توجه به نیاز مبرم کلان شهرشیراز به عنوان شهری کهن و باستانی که ریشه در اعماق تاریخ ایران دارد و نامش هم آمیخته با فرهنگ و ادب و مزین به آرامگاه امام زادگان و نوادگان و سومین حرم اهل بیت علیهم السلام است را به استانداردهای بین‌المللی در خصوص مراکز تجاری، فرهنگی گردشگری و فضاهای اقامتی مطلوب نزدیک کنیم.
مدیر عامل شرکت مجموعه‌های تجاری ستاره افزود: طرح مجتمع عظیم خلیج فارس بنا بر ضرورتها و نیاز مبرم این شهر رقم خورده و امروز فاز اول این مجموعه که شامل 14 هزار مترمربع هایپر مارکت است، گشایش مییابد.
وی خاطر نشان کرد: مجتمع عظیم خلیج فارس که فاز اول گشایش یافت در سایت آمار جهانی و در کتاب گینس به عنوان رتبه 3 مجتمع تجاری جهان و بزرگترین مجتمع از لحاظ تعداد مغازه ثبت شده است.
حسینی ادامه داد: مجتمع عظیم خلیج فارس در زمینی به مساحت صد و پنجاه هزار متر مریع و نزدیک به 500 هزار متر مربع زیر بنا دارای امکانات گسترده توریستی، تفریحی، خدمات شهری اقامتی گردشگری و مجهز به مدرنترین وسایل با استانداردهای جهانی است. که فاز دوم آن در 29 خرداد ماه روز مبعث حضرت رسول اکرم(ص) گشایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: مجموعه هایپر استار این مجتمع با 14 هزار متر مربع و با مدیریت شرکت کارفور فرانسه اشتغال مستقیم 700 نفر و 300 شغل جنبی از قبیل خدمات، تأسیسات و حراست و 2 هزار شغل غیر مستقیم گشایش یافته است.
حسینی یادآور شد: هایپر استار فروشگاه زنجیره‌ای است که در کل دنیا به جزء آمریکای شمالی و استرالیا دارای شعبه است و دومین فروشگاه زنجیره‌ای جهان و اولین فروشگاه خرده فروشی در دنیا محسوب می‌شود.
وی افزود: اولین شعبه هایپر استار در ایران مرداد ماه سال 1388 در تهران با جذب حدود یکهزار نیروی متخصص گشایش یافت و امروز دومین شعبه آن در کلان شهر شیراز افتتاح می‌شود.
حسینی سیاست کلی هایپر استار را ارایه محصولات متنوع با کفیت بالا و قیمت بسیار مناسب اعلام کرد و گفت: مشتریان در فروشگاه‌های هایپر استار علاوه بر قیمت مناسب دامنه انتخاب بی‌همتایی نیز خواهند داشت و می‌توانند بالغ بر 50 هزار نوع کالا با تخفیف روزانه 10 درصد قیمت درج شده کارخانه و نیز خدمات و امنیت و بهداشت و پارگینگ رایگان به صورت ویژه در محیطی کاملاً آرام و پر انرژی دریافت نمایند.
وی در پایان گفت مجتمع بزرگ خلیج فارس در سه پروسه زمانی گشایش می‌یابد که فاز اول آن در 19 فروردین ماه فاز دوم در 29 خرداد ماه مصادف با مبعث پیامبر اکرم(ص) همراه با شهربازی و فاز سوم آن پس از تکمیل هتل به بهره‌برداری نهایی خواهد رسید.
مدیرعامل هایپراستارهای کشور هم در این آیین ضمن ابراز خرسندی از گشایش دومین شعبه هایپر استار ایران در کلان شهر شیراز، گفت: تجربه جدیدی از خرید را به مردم شیراز نشان خواهیم داد.
تی یری Thierry joliianبا بیان اینکه در هایپر استار مردم می‌توانند زیر یک سقف 50 هزار قلم جنس را دیده و اقدام به تهیه آن کنند گفت: این زیر ساختی که هایپرمارکت استار در اختیار مشتریان قرار می‌دهد همراه با 10 درصد تخفیف کالا زیر قیمت درج شده بر روی محصول ارمغانی برای شهروندان شیرازی است.
وی وجود استانداردهای بالا و ارایه کالاهای متنوع و تازه را از دیگر اهداف هایپراستار اعلام کرد و اظهار داشت: امروز رویای مدیران مجتمع عظیم خلیج فارس برای داشتن یک فروشگاه مارکتینگ بزرگ به حقیقت پیوسته است و میتوانیم ادعا کنیم شیراز بهترین مرکز خرید ایران و حتی بیشتر از آن را دارد.
مدیر عامل هایپر استارهای کشور در ادامه از ارتباط این فروشگاه با 600 تأمین کننده کالا خبر داد و گفت: تولید کنندگان کالا به ما کمک می‌کنند زندگی را برای مشتریان راحتتر نماییم.
وی تصریح کرد: فروشگاه بزرگ هایپر استار مجتمع عظیم خلیج فارس این امکان را به تأمین کنندگان و تولید کنندگان کالا در استان خواهد داد تا جنس بیشتری را تولید کنند تا مادر فروشگاههای دیگرمان نیز این محصولات را به فروش برسانیم.
رئیس پلیس راهور استان نیز راه اندازی مجتمع بزرگ خلیج فارس را موجب هدفمند شدن سفرهای درون شهری دانست و گفت: این مجتمع ضمن جلوگیری از خرده حرکتهای درون شهری آنها را به حرکت ترفیکی بزرگ تبدیل و به سمت خارج از شهر هدایت خواهد کرد.
سرهنگ سید محمدرضا ضیایی افزود: با برنامه ریزی مناسب و مطلوب و امکانات موجود درراین مجموعه احساس می‌کنیم میتوانیم هسته مرکزی شهر را از ترافیک خالی کنیم.
وی تأکید کرد: راه اندازی این پروژه با توجه به پارکینگ‌های پیش‌بینی شده در آن باعث کاهش ترافیک ایستا خواهد شد و با اصلاح برخی گره‌ها در مسیر دسترسی به این پروژه ترافیک حرکتی نیز روان خواهد شد.
مدیر عامل سازمان کار و تعاون استان نیز راه اندازی این پروژه را باعث افزایش سرعت چرخه اقتصادی استان دانست و گفت: این مجتمع علاوه بر ایجاد اشتغال‌های مستقیم بسیار، کمک زیادی، به تولید کنندگان استان خواهد کرد و باعث حفظ پایداری تولید در فارس خواهد شد.
عباس عباسی تأکید کرد: راه اندازی و بهره‌برداری از این مجتمع به تثبیت اشتغال در استان منجر خواهد شد و فاز اول آن در محاسبه خطی 3 دهم درصد ضریب بیکاری استان را کاهش خواهد داد و به طور کلی مشوق خوبی برای تثبیت اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی بیشتر استان خواهد بود.
فرماندار شهرستان شیراز هم در این مراسم ایجاد اشتغال بیش از یک هزار نفری با راه اندازی این مجتمع در ابتدای سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را به فال نیک گرفت و گفت: فرمانداری شیراز به جد از پروژه‌های سرمایه‌گذاری حمایت خواهد کرد و از هرگونه عوامل و موانعی که موجب ایجاد ناامیدی و یأس بر سر راه سرمایه‌گذاری شود جلوگیری خواهد کرد.
جواد زرین کلاه تاکید کرد: به عنوان نماینده عالی دولت اجازه نمیدهیم کسی اجرای پروژه‌های ملی و سرمایه‌گذاری خللی ایجاد نماید.
وی در پایان اظهار داشت: این پروژه در ایجاد رفاه برای مردم بسیار تأثیر گذار بوده و جای چنین فروشگاهی با این وسعت و کیفیت در شهر شیراز خالی بود.
* این مجتمع تجاری ـ تفریحی(مجتمع عظیم خلیج فارس)از نظر تعداد مغازه شامل، هایپراستار، 3 بلوک تجاری و 3 هزار پارکینگ می‌باشد
* افتتاح فاز اول اینطرح باعث اشتغالزایی بیش از یکهزار نفر در سال تولیدملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی شده که با بهره‌برداری از فاز 2 و 3 این طرح قریب به20 هزار شغل نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم در استان ایجاد خواهد شد .

منبع خبر : روزنامه جمهوری اسلامی 21/1/91

نظرات 1 + ارسال نظر
مریم سه‌شنبه 13 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 01:43 ق.ظ

مرسی وبلاگ خوبی ساختید کاش مجتمع ما هم از این کارها میکردند . مریم از شهر صدرا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد