مجتمع مسکونی 115 ( اورژانس ) شهر صدرا

راه اندازی توسط هیئت امناء 115 - مطالب : مجتمع 115 ، شهر صدرا ، اخبار زمین و مسکن ، عمران و ساختمان ، تسهیلات و ...

مجتمع مسکونی 115 ( اورژانس ) شهر صدرا

راه اندازی توسط هیئت امناء 115 - مطالب : مجتمع 115 ، شهر صدرا ، اخبار زمین و مسکن ، عمران و ساختمان ، تسهیلات و ...

رونق بازار مسکن در بهار 95 چقدر واقعیت دارد ؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران پیش‌بینی کرده که در بهار و تابستان سال آینده با افزایش معاملات مسکن ، رونق به این بازار برخواهد گشت . اما فعالان بازار چه نظری در این باره دارند ؟

چندی پیش حسام عقبایی پیش‌بینی‌هایی در رابطه با افزایش چشم‌گیر میزان معاملات در بهار و تابستان سال آینده ، بدون هر گونه افزایش قیمتی را انجام داد . در ضمن رئیس اتحادیه مشاوران املاک راهکارهای فروش اقساطی ، پرداخت تسهیلات بانکی و تهاتر در معاملات مسکن را عواملی دانست که می‌تواند سرعت خروج از رکود را بیشتر کند ؛ اما ارزیابی مشاوران املاک در رابطه با این پیش‌بینی چیست ؟ آیا آنها نیز معتقدند که بازار مسکن در سال آینده رونق می‌گیرد ؟ 

یک مشاور املاک در رابطه با تسهیلات بانکی و تاثیرشان بر بازار مسکن بیان کرد : تسهیلات بانکی همیشه از آن جهت که نقدینگی در بازار مسکن را افزایش می‌دهتد مفید بوده و توانسته‌اند رونقی به بازار دهند ، اما در رابطه با وام‌های جدید مسکن نمی‌توان گفت که تاثیر چندانی بر بازار خواهد گذاشت ، به دلیل آنکه اقساط این وام‌ها زیاد بوده و از آن جهت که اقشار کم‌ درآمد جامعه همچون کارمندان و کارگران خواستار این وام‌ها هستند ، بنابراین قدرت پرداخت ماهانه بالای یک میلیون تومان قسط را ندارند .

مشاور املاک دیگری در غرب تهران درباره پیش‌بینی رئیس مشاوران املاک به اقتصاد نیوز گفت : از نظر من این پیش‌بینی کاملاً اشتباه است و تنها تغییری که در بازار مسکن اتفاق می‌افتد این است که قیمت‌ها حدود 20 درصد افزایش می‌یابد ، اما وضعیت رکود مسکن همچنان پا برجاست .

یکی دیگر از مشاوران املاک در جنوب تهران بیان کرد : در ایران هیچ مساله‌ای ، به ویژه در بخش مسکن قابل پیش‌بینی نیست ، اما نظر شخصی من این است که اگر همه چیز به این صورت پیش برود و از طرف دولت برنامه خاصی وجود نداشته باشد ، بازار نیز تغییری نخواهد کرد ، زیرا همه چیز به سیاست دولت بستگی دارد و از نظر من تا تورمی وارد بازار مسکن نشود این بازار رونق نمی‌گیرد و ظاهراً دولت در پی کاهش نرخ تورم است .

مشاور املاکی در شمال تهران پیش‌ بینی خود از بازار مسکن سال آینده را اینگونه بیان کرد : همیشه بعد از دوره طولانی رکود در بازار مسکن ، دوران طلایی نیز به وجود می‌آید و از نظر من سال آینده همان دوره طلایی است .

او در رابطه با تاثیر وام‌های بانکی بر بازار مسکن گفت : وام‌های بانکی در مناطق شمال تهران اثری نخواهد داشت ، اما به طور یقین در جنوب تهران اثراتی خواهد گذاشت ، چرا که 80 میلیون تومان برای خرید خانه‌ای که 200 میلیون تومان قیمت دارد بسیار خوب است ، به این ترتیب بعد از مدتی افراد خانه 200 میلیون تومانی خود را فروخته و خانه‌های گران‌تری در مناطق بالاتر تهران خریداری می‌کنند ، البته این اتفاق کمی طول می‌کشد ، اما اثرات خود را به صورت تدریجی در بازار می‌گذارد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد